شرکت مرکزی آژیر

شرکت مرکزی آژیر از سال 1361 در زمینه، مشاوره، طراحی، تولید و نصب مدرنترین سیستم های اعلام سرقت وحریق، اطفاء، کنترل تردد، شبکه، مخابرات و دوربین های مداربسته فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت مرکزی آژیر

شرکت مرکزی آژیر از سال 1361 در زمینه، مشاوره، طراحی، تولید و نصب مدرنترین سیستم های اعلام سرقت وحریق، اطفاء، کنترل تردد، شبکه، مخابرات و دوربین های مداربسته فعالیت خود را آغاز کرد.

اجزائ دزدگیر اماکن

يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۵۵ ب.ظ

طراحی دزدگیر اماکن

پایه و اساس دزدگیر اماکن شامل تعدادی حسگر برای تشخیص و ورود و خروج های غیر مجاز مثل آژیر یا سیستم های الارم هایی که به تلفن وصل می باشد 

دزدگیر اماکن ، از اجزای زیر تشکیل می شود.

پنل مرکزی

پنل مرکزی یا همان دزدگیر اصلی ترین  قسمت سیستم امنیتی میباشد این قسمت، توانایی خواندن سیگنال های  سنسور ها تشخیص حرکت ، وضعیت روشن/خاموش و تشخیص ورود غیر مجاز را دارد. انواع آن، به شکل یک یا چند بورد کامپیوتری است که داخل یک محفظه فلزی قرار دارد و به یک منبع تغذیه متصل است.

کی پد (صفحه کلید)

کیپد، دستگاه های کوچکی هستند که اغلب بر روی دیوار یا پانل دزدگیر نصب می شوند و جهت وارد کردن رمز برای خاموش یا روشن کردن دزگیر و برنامه ریزی استفاده می شوند.

.

حسگر ها(سنسورهای حضور)

حسگرها تجهیزاتی هستند قابکه اقدامات غیر مجاز را در اماکن شناسایی می کنند. این سنسورها باید داخل، یا اطراف منطقه تحت پوشش نصب شوند. روش عملکرد سنسورها متفاوت هستند. از جمله این روش ها می توان به نظارت بر درب های ورود و خروج و پنجره ها، مانیتورینگ حرکت، صدا، ارتعاش و … اشاره نمود. در ادامه به صورت مفصل تر، انواع حسگرهای دزدگیر اماکن را شرح می دهیم.

مگنت ها

این سنسور ها  در اثر میدان مغناطیسی عمل می کند. این سنسورها در اثر نزدیک و دور شدن به یکدیگر که مجهز به آهنرباست، باز و یا بسته می شود. این نوع از سنسورهای دزدگیر اماکن بیشتر بر روی درب یا پنجره و باز شو ها نصب میشوند، بسیار پرطرفدار هستند و هم بصورت بی سیم و هم به شکل با سیم در بازار عرضه می شوند.

سنسورهای حرکت

حسگرهای مادون قرمز (Passive infrared detectors) از رایج ترین نوع سنسورها در ساختمان ها به حساب می آیند. این نوع از سنسورها مناسب و عملکرد قابل اعتمادی دارند. این سنسور ها انرژی و یا اشعه ای ایجاد نمی کند و تنها از طریق تشخیص حرارتی اشیای اطراف عمل می کنند.

این نوع از حسگرها که حسگر PIR زمانی که یک فرد مزاحم، از جلوی سنسور عبور می کند، دما به صورت ناگهانی از درجه حرارت محیط تا درجه حرارت بدن انسان افزایش می یابد. این تغییر سریع، باعث شناسایی عامل مزاحم توسط PIR خواهد شد.

PIR بر روی سقف و یا دیوار نصب می شوند و میدان دید مختلفی دارند. میدان دید این حسگرها  معمولا 110 درجه تا 12 متر می باشد.

سنسورهای اولتراسونیک

سنسور التراسونیک یک دستگاه است که می تواند فاصله یک شی با استفاده از امواج اندازه گیری کند. این فاصله را با ارسال یک موج صوتی در یک فرکانس خاص اندازه گیری می کند. با ضبط کردن زمان سپری شده بین موج صدا تولید شده و موج صوتی در حال برگشتن، می توان فاصله بین حسگر و جسم را محاسبه کند

این ردیاب ها امواجی با فرکانس 15 تا 75 کیلوهرتز را تولید می کنند که در محدوده شنوایی انسان ها نیست. اساس کار ردیاب اولتراسونیک، پدیده دوپلر است که یکی از قوانین فیزیک می باشد. از توضیح پدیده دوپلر به منظور اختصار بیشتر، صرف نظر می کنیم. در حالت کلی، جسم در حال حرکت، فرکانس ارسالی از ردیاب اولتراسونیک را تغییر می دهد و در نتیجه آن، دزدگیر اماکن فعال می شود.

سنسورهای دود، حرارت و کربن مونوکسید.

. این سنسورها بصورت 24 ساعته فعال هستند. حسگرهای دود و حرارت، از روش های مختلفی برای شناسایی خطر آتش سوزی استفاده می کنند. حسگر کربن مونوکسید نیز از مسمومیت با این گاز پیشگیری می کند.

سنسورهای قدیمی دود، یونی بودند سنسورهای  دود سیگنال یونیزاسیون مقدار کمی مواد رادیواکتیو را بین دو صفحه الکتریکی شارژ می کنند که منجر به جابجایی هوا می شود و موجب جریان بین صفحات می شود. هنگامی که دود وارد اتاق می شود، جریان یون ها را مختل می کند، بنابراین جریان را کاهش می دهد و زنگ را فعال می کند.

نوع مدرن تر حسگرهای دود و حرارت، سنسور فوتوالکتریک است. یک منبع نور را به یک محفظه حساس در زاویه دور از سنسور هدف قرار می دهند وقتی دود وارد محفظه می شود ، ، نور را پراکنده می کند و در این زمان است که سنسور هشدار دزدگیر اماکن فعال می شود…

سنسور های شکستن شیشه

. این سنسورها در نزدیکی محل نصب شیشه ها قرار داده می شوند و صدای ناشی از شکستن شیشه را تشخیص می دهند.


اجزائ دزدگیر اماکن


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۹
شرکت مرکزی آژیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی