شرکت مرکزی آژیر

شرکت مرکزی آژیر از سال 1361 در زمینه، مشاوره، طراحی، تولید و نصب مدرنترین سیستم های اعلام سرقت وحریق، اطفاء، کنترل تردد، شبکه، مخابرات و دوربین های مداربسته فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت مرکزی آژیر

شرکت مرکزی آژیر از سال 1361 در زمینه، مشاوره، طراحی، تولید و نصب مدرنترین سیستم های اعلام سرقت وحریق، اطفاء، کنترل تردد، شبکه، مخابرات و دوربین های مداربسته فعالیت خود را آغاز کرد.

۱۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

Busch-ComfortTouch 9 Inch

  • صفحه نمایش لمسی 12 اینچ با کیفیت بالا
  • قابل برنامه ریزی و کنترل آسان
  • قابلیت کنترل برای کل ساختمان با تصویرکیفیت بالا جهت کنترل سیستم روشنایی، پرده، تهویه، اجرای سناریوهای مختلف و امنیت و…
  • قابلیت اتصال به اینترنت
  • قابلیت دریافت ایمیل E.mail
  • قابلیت ضبط پیام صوتی و تصویری
  • قابلیت نمایش دوربین های مدار بسته
  • قابلیت دریافت اخبار RSS
  • قابلیت شبیه سازی حضور در ساختمان
  • قابلیت  تبدیل شدنبه قاب عکس دیجیتال (Screen Saver)
  • ورودی USB , SD Ram
  • قابلیت استفاده از امکانات مولتی مدیا
  • دارای یک سطح شیشه ای خازنی و فولاد ضد زنگ و دوربین
  • کنترل دمای مستقل در 22 نقطه ساختمان



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۶:۳۹
شرکت مرکزی آژیر

کنترلر ترموستاتیک درجه حرارت،  همراه با LCD  و 5 کلید عملیاتی که می توان از طریق آن سیستم های گرمایشی و سرمایی و تهویه مطبوع و فن کوئل ها را کنترل نمود

 

مشخصات


ولتاژ تغدیه ولتاژ خط 21....30 V DC

جریان مصرفی 10mA

اتصالات KNX ترمینال KNX

سنسورهای دما دقت سنسور دما +/- 0.3 K

(می توان از طریق پارامترها کالیبراسیون کرد)

عناصر کنترل و نمایش صفحه نمایش ال سی دی LCD مورد نیاز می تواند روشن شود.

از پارامتر "روشنایی نمایش" استفاده کنید و این اجازه می دهد

چراغ ال سی دی همیشه روشن یا همیشه خاموش باشد.

یا پس از فشار دادن سوئیچ برای 5 ثانیه روشن  باقی بماند

دکمه روشن و خاموش

دکمه افزایش مقدار دما

دکمه کاهش مقدار دما

تنظیم مرحله فن

دکمه تنظیم دما سانتیگراد/ فارنهایت

درجه حفاظت IP20

کلاس حفاظت II

محدوده دما عملکرد - 5°C...+45°C

آماده به کار -25°C...+55°C

تبادل اطلاعات -25°C...+70°C

شرایط محیطی حداکثر رطوبت نسبی 93٪ غیر متراکم

حداکثر فشار هوا معادل 2000 متر

نوع، قاب، طراحی ابعاد HxWxD قاب: 81x81x20 میلی متر

نمایشگر: 51x39 میلیمتر

رنگ سفید، آلومینیوم نقره ای

برچسب دستگاه مادهای کار بر روی مورد

- روشن خاموش

- تعویض فن

- درجه حرارت بالا

- درجه حرارت پایین

- تغییر ° F / ° C

طبقه بندی آتش V0

RoHs سازگار و بدون هالوژن

نصب نصب و راه اندازی سطح با نگهدارنده





هوشمندسازی ساختمان توسط شرکت مرکزی آژیر



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۰:۴۴
شرکت مرکزی آژیر


با استفاده از رابط IP می توان دستگاه های پروتکل EIB/KNX را از طریق LAN با استفاده از نرم افزار ETS برنامه ریزی و کنترل نمود

این دستگاه از پروتکل (EIB net /IP (tunneling استفاده می کند و برای عملکرد نیاز به منبع تغذیه 10 تا 30 ولت DC دارد.


مشخصات KNX
تغذیه دستگاه ولتاژ کمکی 12...30 ولت مسستقیم
اتلاف قدرت حداکثر 1.8 وات
جریان مصرفی ولتاژ کمکی حداکثر 120 میلی آمپر در ولتاژ 12 ولت
ولتاژ نامی 12 ولت
جریان مصرفی KNX کمتر از 10 میلی آمپر
اتصالات KNX
ترمینال اتصال ولتاژ کمکی
LAN
المان های نمایشگر و عملکرد دستگاه  دیود قرمز و دکمه برای اختصاص آدرس فیزیکی
دیود سبز شاخص آمادگی عملیات
دیود زرد شبکه و لینک شاخص اتصال شبکه
دیود زرد ارسال اطلاعات نشانگر ترافیک KNX
درجه حفاظت IP20
کلاس حفاظت II
دسته ایزولاسیون دسته بندی ولتاژ بالا III according to DIN EN 60 664-1
درجه آلودگی 2 according to DIN EN 60 664-1
دمای کارکرد  عملکرد -5…+45 °C
 آماده به کار -25…+55 °C
حالت تبادل اطلاعات -25…+70 °C
شرایط محیطی حداکثر رطوبت هوا 95٪، بدون تراکم مجاز است
فشار جو اتمسفر تا 2000 متر
طرح نصب به صورت ماژولار
ابعاد 90 × 36 × 64 میلی متر
عرض نصب ماژول 2 × 18 میلیمتر
عمق 68 میلی متر
طریقه نصب نصب بر روی ریل 35 میلیمتر
وزن  کیلو گرم 0.1
رنگ جعبه پلاستیک- بدون هالوژن - خاکستری


هوشمند سازی ساختمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۶ ، ۱۳:۲۴
شرکت مرکزی آژیر


PIR مخفف Passive infraRed Sensors می باشد،که یک نوع سنسور حرکتی (motion sensor) است.

شامل عبور حیوانات بازی های کودکان ، حرکت پرده ها، نور خورشید، گرمای وسابل گرمازا در یک اتاق و غیره …. بنابری این چه مواردی باید در نصب PIR در اماکن مسکونی مورد توجه قرار گیرد؟

عدم وجود نور های رنگی مزاحم،کوچک بودن منزل و ساختار محکم و مناسب جهت جلوگیری از صدمات احتمالی به دستگاه دتکتور ،ولی خانه هایی که خیلی کوچک هستند نیز موجب عدم اطمینان به عملکرد دتکتور می گردند، باید یک تعادل بین اندازه خانه و حوزه دید لازم جهت عملکرد صحیح دتکتور وجود داشته باشد.




سیستم امنیتی شرکت مرکزی آژیر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۱:۵۸
شرکت مرکزی آژیر

درب بازکن ABB با طراحی منحصر به فرد وکاربردی و فن آوری نوآورانه 2 سیم و مواد با کیفیت بالا، راه حل مناسب برای انواع ساختمان ها میباشد.

  • دوربین با کیفیت بالا و محدوده دید فوق العاده گسترده
  • تعویض عملکرد شب و روز به صورت خودکار وضوح دیده بالا حتی در زمان تاریکی
  • سیستم صوتی عملکرد Full Doblex و سرکوب تداخل سر و صدا و نویز
  • سیستم IC و ID کارت
  • قابلیت باز کردن درب با رمز

    پنل لمسی 7 اینچی (17.8 سانتی متری) درب باز کن ABB:

  • کیفیت و وضوح تصویر بالا
  • گرفتن عکس از تصویر در طول گفتگو
  • گرفتن سه عکس به طور خودکار در طول غیبت ساکنین
  • شش کلید با بهره برداری آسان، به عنوان مثال، درب بازکن، عملکرد بی صدا و کنترل نور






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۴:۱۱
شرکت مرکزی آژیر

دکتر فرانک Spitzer مهندس برق در گروه IBI در تورنتو بیان می­کند که هرکسی تعابیر مختلفی از هوشمند سازی ساختمان ارائه می­دهد. او مشاور چندین رشته در سازمان است که خدماتی را برای زمین شهرها، امکانات، حمل و نقل و سیستم پیشنهاد می­دهد. از نظر او، هوشمند سازی ساختمان ، توانایی استفاده مجدد از اطلاعات است که ترجیحا باید بین سیستم­های یکپارچه به اشتراک گذاشته شوند. در اینجا بسیاری از افراد خوشحالند که می­توانند از این سیستم­ها(ظرفیت و قدرت کامپیوتر) استفاده کرده و هرکاری را انجام دهند.

 حتی زمانی که فرانک راجع به هوشمند شدن صحبت می­کند، بیان می­کند که تمایل دارد تا اطلاعات راجع به ساختمان و سلسله مراتب مناسب آن را برای افراد به اشتراک بگذارد. برای ایجاد توافق بر سر هوشمند سازی، انجمن ساختمان­های اتوماسیونی در سطح قاره­ای(CABA) که یک سازمان غیر انتفاعی است، تکنولوژی­ های خود را برای اتوماسیون خانگی و ساختمانی در امریکای شمالی توسعه داد و برای هوشمند سازی ساختمان ، مدیریت مسیر تکنولوژی(TRM) را برعهده گرفت.

TRM هوشمند سازی ساختمان را به عنوان تکنولوژی معرفی می­کند که باید محیط ساختمان و کاربردپذیری آن را برای مستاجرین و مالکین بهبود بخشیده و هزینه­ ها را کنترل کند. CABA بر روی ابزار، رتبه بندی تحت وب کار می­کند و آن را BIQ(هوشمند سازی ساختمان) می­نامد. این انجمن از سیستم رتبه بندی انتظار دارد تا از ابزار هدفمند برای ارزیابی و مقیاس ارزش عملکرد هوشمند سازی ساختمان استفاده کند. این نوع طراحی، یکپارچگی ساختمان را در پروژه­ های جدید تحت الشعاع قرار می­دهد. بسیاری از سیستم­های رتبه بندی که برای انجمن رهبری ساختمان سبز(USGBC) مورد استفاده قرار می­گیرند، برنامه طراحی محیط و انرژی را در راستای اهداف خود قرار می­دهند. BIQ دارای معیار شخص ثالث و منصفانه­ای است که باید هوشمند کردن ساختمان را مورد ارزیابی قرار دهد و ارزش ­های آن را بالا ببرد. دیوید Dern، مدیر بازاریابی در CABA می­گوید که یکی از مسائل مهم در عرصه صنعت، این است که ما باید بتوانیم از عهده توصیف واژه هوشمند سازی برآییم. ما برای این توضیح، باید از ابزار هدفمند استفاده کنیم. موسسه هوشمند سازی ساختمان در آسیا که 60 تا 70 لیست دارد، هوشمند سازی ساختمان را در راستای اهداف خود قرار داده و سطح Feng را در ساختمان در امریکا مورد بررسی و توجه قرار می­دهد. یکی از مسائل مورد توجه ما، افزایش کارایی انرژی است. بدون کارایی انرژی، هوشمند سازی معنایی ندارد. از نظر افراد متخصص، همانند Paul، رییس گروه هوشمند سازی ساختمان و مشاور شرکت ، یکپارچگی و کارایی برای توضیح هوشمند سازی ساختمان نقش مهمی را ایفا می­کنند. از نظر او، هوشمند کردن ساختمان دارای دو وجهه مختلف است: هوشمند سازی به معنای یکپارچگی است. شما باید بفهمید که چگونه باید از هوشمند سازی استفاده کنید و چگونه باید سیستم­ های تجاری را با سیستم­ های ساختمانی تلفیق کنید.

هوشمندسازی ساختمان چیست؟

هوشمندسازی ساختمان چیست؟

به طور مثال Ehrlich بیان کرد که در فرودگاه به جای داشتن سیستم گسسته برای کنترل نور، کنترل کشف حریق، امنیت  و HVAC، از یک یا دو سیستم استفاده می­کند و بر مبنای آن، به شما اجازه می­دهد تا دیدگاهی مشترکی به این مسائل داشته باشید. در این مورد، سیستم کنترل پرواز با سیستم کنترل ساختمان با هم تلفیق می­شوند. از اینرو زمانی که زمان ورود یک پرواز در گیت مشخص تنظیم شده باشد، در نتیجه سیستم تهویه هوا و نور در گیت به صورت اتوماتیک فعال می­شوند. به علاوه زمانی که وسائل در جایگاه مشخص قرار می­گیرند، سیستم تهویه هوا و نور در این قسمت فعال می­شوند. تفاوت بین ساختمان بر مبنای سیستم هوشمند اتوماسیون می­باشد. نیاز به داشتن هوشمند سازی ساختمان بسیار لازم می­باشد.

دومین قسمت تعریف هوشمند شامل کارایی هزینه برای مدیران ساختمان و همچنین حفظ رفاه و آسایش و بهره­وری افراد می­باشد.Ehrlich در ادامه بیان می­کند که نه تنها ساختمان باید کارایی انرژی داشته باشد بلکه باید افراد زیادی را نیز پوشش دهد.

در سیستم یکپارچه، مدیر ساختمان از دستگاه دستی استفاده کرده که می­تواند به صورت خودکار راجع به پاک شدن دستورات کاری و یا معوقه­ های کاری اخطار دهد. او دوربین­های امنیتی را در هر قسمت ساختمان و حتی برای کنترل نور به کار گذاشت.مزیت داشتن سیستم هوشمدنی کردن ساختمان، ایجاد فضای بسیار راحتی است که می­تواند نور و تهویه هوا را به خوبی کنترل کند. همچنین هوشمند سازی منجر به ایجاد امنیت بیشتر نیز می­شود. چرا که ما را قادر می­سازد تا سیستم­ های آلارم حریق و سیستم امنیتی را از محل مرکزی نظارت کنیم. این سیستم دارای هزینه­ های کمتری است و نصب آن، هزینه­ زیادی در برندارد. افزایش کارای انرژی، راحتی بیشتری را به همراه دارد.




چه عواملی ساختمان را هوشمند می­کنند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۶:۴۳
شرکت مرکزی آژیر

با بهبود بهره‌وری متوسط انرژی فقط در 35٪ از مساحت ساختمان‌های تجاری 50،000 فوت می توان 60 میلیارد دلار صرفه جویی کرد و 1٪ از مصرف انرژی را در ایالات متحده تا سال 2030 کاهش داد.

با توجه به مطالعه انجام شده توسط شورای آمریکایی برای اقتصاد کارآمد انرژی (ACEEE) در صورتی که سرمایه‌گذاری در بهره‌وری انرژی تنها تا 1-4٪ نگاهداشته شود ساختمان‌های تجاری می‌توانند تا 60 میلیارد دلار صرفه‌جویی داشته باشند.

اقدامات بهره‌وری هوشمند در 35٪ مساحت طبقات تجاری واجد شرایط در ساختمان‌هایی با 50000 مترمربع یا بیشتر اعمال می‌شود که با فرض برآورد صرفه‌جویی محافظه کارانه 20٪ می‌تواند بیش از 50 تراوات ساعت در سال 2030 را ذخیره کند- که بیش از 1٪ از استفاده انرژی پیش بینی شده آن سال آمریکا است. همراه با 17 اقدام بهره‌وری خردمندانه دیگر، مانند تولید هوشمند و کاهش ولتاژ، ایالات متحده می‌تواند 22 درصد از کل مصرف برق پیش‌بینی شده خود را در سال 2030 ذخیره کند.

نحوه صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌های هوشمند

برآورد صرفه‌جویی ساختمان تجاری، وابسته به تجهیزات هوشمند و لوازم خانگی است که ممکن است به طور دیجیتالی با اپراتورها، یکدیگر، و در برخی موارد، ابزار محلی وصل باشد. تیم تحقیقاتی چهار فن‌آوری خاص را معرفی می‌کند، که از اتصال این دستگاه‌ها با هم برای بهینه سازی انرژی کل ساختمان صرفه‌جویی‌های زیادی ایجاد می‌کند.

صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌های هوشمند

صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌های هوشمند

1)      سیستم‌های مدیریت انرژی ساختمان پیشرفته:

تشخیص و عیب‌یابی خودکار سیستم‌های جدید به کاهش خرابی و هزینه O & M کمک می‌کند، و باعث افزایش صرفه‌جویی انرژی از بهینه‌سازی ساده تجهیزات جدید و تنظیم تایمر می‌شود، محققان خاطرنشان می‌کنند که: “با توجه به بهره‌وری هوشمند، صرفه جویی در انرژی تفاوت بین سیستمی است که گاهی اوقات بهینه سازی می‌شود و سیستمی که همیشه بهینه سازی می‌شود و به طور مداوم بهبود می‌یابد.” بسته به اینکه آیا پکیج‌ها تشخیص و عیب‌یابی و تجزیه و تحلیل می‌شوند و قابلیت‌های پیش‌بینی شده دارند یا نه، پکیج‌های پیشرفته DBMS به خودی خود می‌تواند هر جایی 13-66٪ در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

2)      نورپردازی هوشمند:

به گفته محققان جفت روشنایی شبکه با سیستم مدیریت انرژی ساختمان برای یک ساختمان “نه تنها می‌تواند چراغ روشن و خاموش را در زمان مطلوب و سطح نور متفاوت تغییر دهد، بلکه تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای در مورد تاثیر استفاده از انرژی HVAC  انجام می‌دهد که از راه‌اندازی پنجره هوشمند جهت ورود کم و زیاد نور خورشید از پنجره‌های تیره و روشن شدن چراغ ایجاد می‌شود “.

3)      HVAC هوشمند:

گزارش‌ها حاکی از افق‌های جدیدی برای بهره‌وری انرژی است که، بکاربستن HVAC در سیستم مدیریت انرژی ساختمان و نیز افزایش صرفه‌جویی را مفید می‌دانند. محققان خاطرنشان می‌کنند که “استراتژی‌های کنترل پیشرفته برای سیستم‌های HVAC بسته بندی شده که تهویه هوا را مطابق نیاز و خواسته ساکنان با استفاده از فن آوری‌هایی مانند پنکه‌های چند سرعتی و کنترل تهویه تقاضا شده می‌سازند بسته به نوع ساختمان باعث صرفه‌جویی 24-32٪ در هزینه می‌شود.

4)      دیگر اجزای ساختمان هوشمند:

پنجره‌های هوشمند که بسته به شدت نور خورشید روشن یا تیره می‌شوند توصیه می‌شود، زیرا می‌تواند به کاهش تهویه هوا و وسایل روشنایی کمک کند و تابش خیره کننده را کاهش دهد. یک مطالعه که توسط آزمایشگاه ملی لارنس برکلی انجام شده در گزارش ACEEE ذکر می‌کند که در صورتی که پنجره‌های هوشمند نصب شوند 19-26٪  در خنک کننده و 48-67٪  در روشنایی صرفه جویی می‌شود.

با استفاده از ریپ‌های قدرت پیشرفته برای کاهش وصل کردن وسایل روشنایی به برق، پنکه‌های هوشمند سقفی که به تنظیم ترموستات کمک می‌کنند، کنترل مقصد آسانسور، و تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین ظرفشویی‌هایی که برای کمک به مدیریت اوج بار با شبکه ارتباط برقرار می‌کنند امکان صرفه‌جویی بیشتر هست. محققان اظهار می‌دارند که صرفه جویی بیشتر از حدود 10٪ با کنترل‌هایی مانند این امکان پذیر است.





سیم کشی دزدگیر اماکن 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۵:۴۸
شرکت مرکزی آژیر

فاکتور های ایجاد آلارم خطا (چشم دزدگیر)

هرچیزی که در حوزه دید دتکتور دارای حرکت بوده یا دارای درجه حرارتی متفاوت با درجه دمای سطح دیوار یا سقف و کف اتاق باشد می تواند ایجاد خطای آلارم نماید.

موارد مشابه مانند پرده ها،حیوانات،امواج صوتی و نظایر آن می باشد بهرحال تغییرات درجه حرارت بستگی به بزرگی جسم نیز دارد و در مواقع تغییراتی به این کوچکی در اکثر مواقع نمیتواند باعث خطای آلارم گردد.

پیشنهاداتی در هنگام نصب برای جلوگیری از خطاهای آلارم:

سعی کنید دتکتور را در مناطقی نصب کنید که تا حد امکان از وسایل و موجوداتی که باعث تحریک بی مورد دتکتور می گردد دور باشد.

اگر امکان پاکسازی اتاق از چنین وسایلی نیست سعی کنید این وسایل را نزدیک به وسایل گرما زا و یا پنجره که باعث تغییر درجه حرارت آن ها به میزان زیاد می گردد قرار ندهید.

سعی کنید از ورود حیوانات به حوزه حفاظتی دتکتور جلوگیری نمایید.



دزدگیر-هوشمند-چشم-دزدگیر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۶:۲۰
شرکت مرکزی آژیر


عواملی که درون اتاق باعث تغییر درجه دما می گردد مانند وسایل گرما زا تغییرات آب و هوا و صفحات که فاکس می شوند گرمایی ساطع می کنند که اگر به دتکتور نزدیک باشد باعث خطای آلارم می گردند. برای مثال صفحه ای که از طریق فاکس مخابره می شود گرمایی تغریبا معادل 30درجه سانتی گراد ساطع میکند که این میزان در زمان زمستان می تواند تغییر زیادی برای یک دتکتور باشد

پیشنهاداتی برای جلوگیری از خطاهای آلارم

دتکتور را در مکان هایی نصب کنید که از مجاری و کانال های هوا دور باشد و تغییرات ناشی از وسایل گرما زا را کمتر احساس کند.

به دلیل اینکه RX-40QZ  چهار زون می باشد از خطا های آلارم که توسط ماشین هایی مانند فاکس ایجاد می شود جلوگیری میکند مگر اینکه فاکس در 90 سانتی متری دتکتور قرار گیرد.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۴:۲۹
شرکت مرکزی آژیر

فرستنده و گیرنده امواج مادون قرمز سیستم های بصری (عدسی و آیینه) را برای متمرکز کردن نور مادون قرمز بکار می برند در مخابره کننده امواج،برای اطمینان از اینکه پرتو ها نا حد امکان مسیر را طی کنند و لنز و آینه بکار برده میشوند. اپتک های موجود در دریافت کننده این امکان را بوجود می آورند که نور مادون قرمز تماما توسط گیرنده جذب شود و حتی نور های خارج شده از مسیر نیز جذب نماید.پرتو های استاندارد نوری بکار گرفته شده مادون قرمز در فرستنده فشرده شده و به شکل یک مخروط که فقط از نظر پهنا گسترش می کنند به سمت گیرنده حرکت می کنند و دریافت کننده طوری طراحی شده که نور های فرستنده را ردیابی می کند وقتی گیرنده طوری نصب گردد که نزدیک به مرکز این شکل مخروطی باشد و امواج را به سمت فرستنده برگرداند پرتو ها تنظیم و هم تراز شده اند آن ناحیه ای که نور در آن مادون قرمز مخابره و دریافت می شود بعنوان منطقه ردیاب معرفی می گردد.

نور مادون قرمز


دزدگیر اماکن شرکت مرکزی آژیر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۴:۲۱
شرکت مرکزی آژیر