شرکت مرکزی آژیر

شرکت مرکزی آژیر از سال 1361 در زمینه، مشاوره، طراحی، تولید و نصب مدرنترین سیستم های اعلام سرقت وحریق، اطفاء، کنترل تردد، شبکه، مخابرات و دوربین های مداربسته فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت مرکزی آژیر

شرکت مرکزی آژیر از سال 1361 در زمینه، مشاوره، طراحی، تولید و نصب مدرنترین سیستم های اعلام سرقت وحریق، اطفاء، کنترل تردد، شبکه، مخابرات و دوربین های مداربسته فعالیت خود را آغاز کرد.

سنسور های بیم چگونه کار می کنند؟

شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۱۱ ب.ظ

سنسور های بیم چگونه کار می کنند؟

در مقایسه با سنسورهای حرکتی PIR، سنسور بیم با استفاده از ایمنی حیوان خانگی، میزان زنگ هشدار کم، و همچنین مقاوم به هوا و غیر حساس به تغییرات درجه حرارت است. سنسورهای پرتو مادون قرمز به طور گسترده ای برای حفاظت از محیط خانه و تجاری استفاده می شود.

چگونه سنسور پرتو IR کار می کند؟

سنسور بیم مادون قرمز را فعال می کند. این شامل فرستنده و گیرنده است. فرستنده و گیرنده در مقابل یکدیگر قرار گرفته وهنگامی که پرتو مادون قرمز قطع شود سنسور به دستگاه اعلام میکند استفاده از چند پرتو یا کانال برای ایمنی هشدار کاذب از حیوانات خانگی و حیوان کوچک است.

[توضیح: سنسور پرتو سری VSE، بیم سه ، بین فرستنده و گیرنده سه پرتو وجود دارد، زمانی که بیم VSE در حال کار است. هنگامی که حیوان خانگی (مثلا: سگ، گربه، پرنده) از سنسور عبور کند، تنها یک یا دو پرتو قطع شوند، زنگ هشدار اعلام نمی شود هنگامی که انسان در حال حرکت است، به طور همزمان از هر سه پرتو عبور کند و زنگ هشدار به سرعت به صدا در می آید.

به طور معمول سنسور های بیم  دارای دو پرتو، سه پرتو، چهار پرتو، فاصله پرتو ها  از 30m تا 300m می باشد.

نصب سنسور بیم IR ؟

به طور کلی، بسیاری از سنسورهای بیم با استفاده از روش اتصال سخت افزاری استفاده می شوند. سنسور پرتو IR با ترمینال ورودی برق، N.O. (Normal Open) و N.C. (Normal Close) خروجی dry contact  Tamper.

با استفاده از خروجی dry contact ، سنسور بیم IR می تواند با آلارم driveaway، سیستم زنگ هشدار، سیستم نظارت تصویری، سیستم کنترل دسترسی، سیستم اتوماسیون و غیره کار کند.

لطفا توجه داشته باشید که اکثر سنسورهای بیم از طریق منبع تغذیه کار میکنند و هنگام نصب نیاز به آداپتور برق AC / DC می باشند.




کارکرد سنسور بیم در دزدگیر اماکن


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۸
شرکت مرکزی آژیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی